2024. gada 27. aprīlī norisinājās pirmais Ventspils Augstskolas studentu "Airsoft" turnīrs.
Airsoft ir aizraujošs sporta veids. Tajā izmanto reālu šaujamieroču kopijas, kas munīcijas vietā izmanto plastmasas bumbiņas. Šo sporta veidu parasti spēlē komandās, sekojot organizatora veidotam scenārijam. Komanda sastāv no pieciem cilvēkiem. Reizē uz spēles laukuma atradās divas komandas, kas cīnījās savā starpā. Pirmās spēles tika spēlētas ar "karoga" jeb "Capture the flag" režīmu, kur katrai komandai teritorijas centrā atradās karogs, kurš jānogādā savā bāzē. Tā komanda, kas pirmā nogādātu karogu līdz bāzei, uzvar iegūstot trīs punktus. Ja dalībnieks nesot karogu tiek sašauts, tad karogs tiek nomests zemē un to tālāk var aiznest tikai dzīvs komandas biedrs. Vērts atzīmēt, ka tiklīdz kāds dalībnieks tika sašauts, tam bija jāpaceļ roka un jādod zīme jeb jāsaka, ka tas ir sašauts. Tādā veidā signalizējot, ka dalībnieks ir izstājies, lai pretinieku komanda lieki nešautu pa šo, jau izstājušos, dalībnieku. Katrs spēles ilgums bija divas minūtes. Ja karogs tika izkustināts, taču neaiznests līdz bāzei, tad tika piešķirts viens punkts komandai. Ja tika "izšauti" visi pretinieku komandas dalībnieki, tad arī tika piešķirts viens punkts. Savukārt, ja komanda paņemtu pretinieku komandas karogu, tad tā komanda zaudē vienu punktu. Ar šādu spēles režīmu tika izspēlētas tikai pāris spēles, jo spēles režīms kļuva balstīts principā tikai uz dalībnieku fiziskām spējām jeb spēju pēc iespējas ātrāk aizskriet un savākt karogu pat bieži neizmantojot ieroci. Tāpēc šo spēļu punkti netika skaitīti kopā.
Lai panāktu pēc iespējas godīgāku spēli un punktu novērtējumu, kā arī lai tiktu aktīvi izmantoti ieroči, tika izveidots jauns režīms. Šajā spēles režīmā visa spēle balstījās uz šaušanu. Iegūtie punkti bija nošauto spēles dalībnieku skaita starpība. Tas ir - ja vienai komandai tika nošauts viens komandas biedrs, bet otrā četri, tad komanda kurā palika visvairāk dzīvo dalībnieku iegūst punktus kā starpību. Šajā gadījumā trīs punktus. Ja spēlēs rezultātā izveidojās vienāds nošauto dalībnieku skaits, tad neviena komanda neieguva punktu. Katra komanda bija izspēlējusi pret katru komandu, tādā veidā iegūstot godīgu rezultātu un vietu sadalīšanu.
Dalībnieki reģistrējās iepriekš norādītā pieteikšanās anketā, norādot visu dalībnieku vārdus, uzvārdus un komandas nosaukumu. Kopā turnīrā piedalījās 35 cilvēki, jeb 7 pilnas komandas.
Pasākuma galvenais organizators Igors Šaters atzīst, ka ļoti paveicās ar laikapstākļiem, tā kā spēles norisinājās ārā un daļēji iekštelpās. Laiks bija ļoti silts un spīdēja saule, kas nodrošināja ne tikai raitas spēles, bet arī labu garastāvokli visiem dalībniekiem.
Liels paldies @windawaairsoft par uzņemšanu un perfektu turnīra novadīšanu. Visi turnīra dalībnieki bija emociju pilni. Šis aktīvās atpūtas spēles veids izraisīja milzīgu adrenalīna uzliesmojumu studentos, kas ir ļoti vajadzīgs studentu dzīvē, uzturot balansu starp mācībām un atpūtu.
Paldies Studentu Padomei par doto atbalstu un Ventspils Augstkolas mārketinga daļai par sagādātajām balviņām. Kā arī paldies "Kreklu Bode" par ilgstošo sadarbību un sagādātajām dāvanu kartēm pirmās vietas ieguvējiem. Liels paldies arī Kultūras Centram par finansiālu atbalstu, lai pasākums varētu notikt.