Ventspils Augstskolai (VeA) projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas/ Next Generation Micro Cities of Europe (UIA03-250)” (projekts) ietvaros ir izveidota sadarbība ar aģentūru, kas ir izstrādājusi stratēģiju un rīcības plānu jaunu studentu piesaistei gan ārvalstu, gan vietājam tirgum.
Jau kopš marta tiek īstenotas mārketinga kampaņas, balstoties uz aģentūras izstrādāto rīcības plānu. Kampaņas ir vērstas uz jaunu, talantīgu studentu piesaisti un VeA atpazīstamības veicināšanu. Latvijas tirgum tika izstrādās trīs kampaņas 2020. gadam, kas galvenokārt orientētas uz vasaras uzņemšanu, proti:
1. Atvērto durvju dienas kampaņa;
2. Studentu pamatuzņemšanas kampaņa;
3. Studentu papilduzņemšanas kampaņa.
Kampaņas ietvaros vislielākais uzsvars ir uz reklāmām digitālajā vidē, kas noteikti šobrīd ir vispopulārākās un efektīvākās. Tika veidotas arī radio un vides reklāmas. Attiecībā uz atvērto durvju dienas kampaņu tika veiktas būtiskas izmaiņas vīrusa COVID-19 dēļ, jo ierasti Atvērto durvju dienas notika klātienē, bet šogad pasākumu nācās īstenot tiešsaistē un tas norisinājās 2 dienas.
Projekta ietvaros VeA ir iespēja veicināt atpazīstamību studentu piesaistes platformā “Studyportals” un iegūt kontaktus studentiem no visas pasaules, tai skaitā Indijas, Uzbekistānas, Šrilankas, Ēģiptes, Vjetnamas un daudzām citām valstīm. Dalība pasaulē atzītā un studentu iecienītā portālā paver iespēju VeA konkurēt starp dažādām augstskolām vietējā un starptautiskā līmenī, tādējādi iespējams piesaistīt ārvalstu studentus no reģioniem, kas iepriekš netika aptverti un bagātināt VeA studentu vidi. Kampaņas ietvaros notiek aktīva VeA reklamēšana ārvalstu tirgum izmantojot tādus digitālās reklāmas rīkus kā Facebook un Instagram reklāma, Google Search un Google Remarketing. Kampaņas laikā tiek veidots saturs, kas tendēts uz mērķauditorijas iesaisti un vizuālais noformējums VeA vienota tēla atspoguļošanai augstskolas sociālo tīklu kontos.
Tāpat projekta ietvaros bijusi lieliska iespēja izmēģināt, kā strādā mūsdienās tik ļoti populārie influenceri jeb ‘iedvesmotāji’. VeA ir izveidojusies sadarbība ar septiņiem jauniešiem, kas nodarbojas ar pozitīva augstskolas tēla veidošanu sociālajos tīklos, daloties ar savu pieredzi un sajūtām par VeA.
Kampaņas rezultātus un efektivitāti vērtēt varēs septembra beigās pēc tā, kāds ir faktiskais uzņemto studentu skaits 2020./2021.akadēmiskajā gadā. Tāpat tiks aptaujāti pirmā kursa studenti par to, kādi faktori ietekmēja viņu lēmumu, izvēloties studijas VeA. Analizējot šī gada kampaņu, varēs vēl labāk un efektīvāk plānot uzņemšanas kampaņu nākamā gada uzņemšanai.
Projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas/ Next Generation Micro Cities of Europe” (UIA03-250) mērķis ir ieviest inovatīvus risinājumus darba spēka prasmju attīstībai un cilvēkresursu stiprināšanai pilsētās, kā arī radīt labvēlīgus priekšnosacījumus uzņēmējdarbības attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai, kā rezultātā tiks veicināta Ventspils un Valmieras ekonomikas un biznesa vide. VeA šī projekta ietvaros strādā pie studentu skaita pieauguma un studiju vides modernizācijas.
Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds iniciatīvas "Pilsētu inovatīvās darbības" ietvaros. Šī ziņa atspoguļo vienīgi autora viedokli, un iniciatīvas "Pilsētu inovatīvās darbības" iestādes neatbild par šīs informācijas potenciālajiem izmantošanas veidiem.