E-mācību metodika pasaulē ir pazīstama zem nosaukuma ´izglītības tehnoloģijas’ (tulkojumā no angļu valodas “EdTech”, kas ir saīsinājums no educational technology), bet tālmācības metodikas populārākais pārstāvis mūsdienās ir tālmācības kursu veids MOOC (angļu valodas nosaukuma massive open online course akronīms).
Seminārā par e-mācību risinājumiem un tālmācības jeb MOOC, kas ir viens no galvenajiem tālmācības veidiem, būtiskākajām lietām runāja projektā piesaistītie e-mācību un tālmācību izglītības speciālisti - Toms Urdze un Ivo Čapiņš.
T.Urdze klātesošos sīkāk iepazīstināja ar e-mācību metodēm un to pielietojumu mācību procesā, kā arī demonstrēja vairākus piemērus no prakses. T. Urdzes prezentācijā liela uzmanība tika veltīta Moodle e-mācību sistēmā izmantojamai jaunu rīku radīšanas platformas H5P demonstrācijai un analīzei.
Prezentācijā “MOOC vai neMOOC” I. Čapiņš klātesošajiem sīkāk pastāstīja par to, kas ir MOOC un pēc kuriem apsvērumiem MOOC ir vislabākais risinājums. Tika uzskaitīti visizplatītākie mīti par MOOC, un īsumā izklāstīti principi, pēc kuriem MOOC kursus veido? Tāpat tika minēti “labās prakses” piemēri. Atbildot uz jautājumu “Kāpēc vajadzīgs MOOC”, I. Čapiņš uzsvēra, ka tas ir viens no veidiem kā veicināma augstskolas atpazīstamība, piesaistīt jaunus studentus, parādot to, ka augstskola ir moderna un attīstās līdzi tehnoloģijām. MOOC sevī ietver arī inovatīvās pedagoģijas attīstību un MOOC integrāciju augstskolās visā pasaulē. DEMO semināra laikā klātesošie aktīvi uzdeva jautājumusz kuriem arī saņēma izsmeļošas atbildes.
Projekta ietvaros ir jāmodernizē mācību kursi vismaz 26 kredītpunktu apjomā, un tas notiks vismaz trīs uzsaukumos, plānojot ar laiku nodrošināt iespēju un nepieciešamo atbalstu savu mācību saturu modernizēt jau vairs ne tikai STEM kursu pasniedzējiem, bet arī citu kursu docētājiem.
Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds iniciatīvas "Pilsētu inovatīvās darbības" ietvaros. Šī ziņa atspoguļo vienīgi autora viedokli, un iniciatīvas "Pilsētu inovatīvās darbības" iestādes neatbild par šīs informācijas potenciālajiem izmantošanas veidiem.