Viens no mums : Kristiāna Balode

2022. gada 27. janvāris

Mūžu dzīvo, mūžu mācies, jo pēc augstskolas absolvēšanas jaunu zināšanu apgūšana nebeidzas! VeA absolvente un Studiju nodaļas vadītāja Kristiāna nesen atgriezās no Bufalo, ASV, kur kvalifikācijas pilnveides projekta ietvaros apguva noderīgus kursus, ieguva jaunu pieredzi un draugus, atvedot uz VeA iedvesmu un zināšanas, kuras ieguldīt augstskolas nākotnē. Izlasi interviju un uzzini vairāk par Kristiānas personību, nākotnes plāniem un pieredzi Bufalo. 

Pastāsti mazliet par sevi un savu ceļu uz Ventspils Augstskolu!


Ceļš uz Ventspils Augstskolu sākās pirms 8 gadiem, kad pieņēmu lēmumu savu pirmo augstāko izglītību iegūt tieši šeit un nu jau 5 gadus to varu saukt arī par savu darba vietu. Caur draugiem, treniņiem un deju kolektīvu izdevās šo skolu un pilsētu ļoti iemīļot, tāpēc ceļš uz manām mājām Līvānos vairs nešķita nemaz tik tāls. Starpcitu, arī tagad, cik vien bieži iespējams, cenšos aizbraukt uz savām Latgales mājām skaistā Daugavas krasta malā un attālums no Ventspils tikai rosina domāt, cik tomēr mūsu Latvija ir neliela.


Kāda bija Tava sapņu nodarbošanās bērnībā? Vai tā kaut nedaudz sakrīt ar to, ko dari ikdienā?


Gandrīz visi manā ģimenē, trīs paaudzēs ir kādreiz bijuši vai vēl jo projām ir skolotāji. Protams, bērnībā daudz iedvesmojos no stāstiem kā ir būt matemātikas skolotājam vai vidusskolas direktoram un uzskatu, ka vairākas pedagoģiskās līderības iezīmes man vienkārši ir mantotas, tomēr nevaru teikt, ka tā bija mana bērnības sapņu profesija. Īstenībā, nevienam nopietni neesmu stāstījusi, kas vēlējos kļūt nākotnē. Labā ziņa, ka šobrīd savu karjeru virzu cieši saistītu ar to un vēl ir laiks, lai izmantotu “mūžu dzīvo, mūžu mācies”.


Nesen atgriezies no ASV, Bufalo, kur biji apmaiņas programmā, pateicoties ERAF projektam “Atbalsts RTU starptautiskās sadarbības projektiem pētniecībā un inovācijās”. Pastāsti, kāds ir projekta mērķis un kā tajā nonāci?


Šis projekts nodrošina iespēju pēc konkrētiem kritērijiem atlasītajiem mācībspēkiem studēt kvalifikācijas paaugstināšanas nolūkā Ņujorkas štata Bufalo universitātē. Studējot tiek apgūts saturs, par ko RTU un Bufalo universitāte ir iepriekš vienojušās, lai celtu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pasniegšanas kvalitāti Latvijā. Viens no projekta svarīgākajiem uzdevumiem ir pilnveidot augstskolu pārstāvju digitālās prasmes, lai veicinātu zināšanu pārnesi dažādu nozaru studijās- gan rūpējoties par studiju programmu saturu un mācību metodēm, gan ieinteresējot, piemēram, Ekonomikas un pārvaldības fakultātes studentus pievērsties pēc iespējas vairāk dažādām informācijas tehnoloģiju prasmēm.


Kāda bija Tava pieredze Bufalo Universitātē?


Semestris Buffalo Universitātē man sniedza vairāk kā biju domājusi. Atkal iejūtoties studenta lomā, es ieguvu ne tikai jaunas prasmes un zināšanas informācijas tehnoloģijās, komunikācijā, pedagoģijā u.c. jomās, bet arī ieskatu ASV augstākās izglītības sistēmā. Paralēli studijām man bija iespēja lūkoties uz visu studiju procesa organizāciju kopumā, salīdzināt dažādu studiju formu īstenošanas principus, analizēt studiju kursu mācīšanās rezultātus, uzklausīt UB mācībspēku pieredzi un skatīt mācību metodes, ar kurām tiek sasniegts augstais izglītības kvalitātes līmenis. Tas man sniedza iespēju atgriezties Latvijā ar iegūtu pieredzi administratīvos un didaktikas aspektos.

Šajā semestrī apguvu piecus studiju kursus. Ņemot vērā straujo mācību tempu, lielo patstāvīgi apgūstamo saturu un kopējo studiju noslodzi, varu apliecināt, ka apgūstamais studiju apjoms ir vidēji par 30% lielāks nekā Latvijas augstākajā izglītībā. Protams, šis viedoklis un pieredze bija ļoti atkarīga tieši no izvēlētajiem studiju kursiem. Starpcitu, šis ir vēl viens no projekta plusiem, jo mēs varējām komplektēt bakalaura, maģistra un doktora līmeņa studiju kursus atbilstoši savām darbības nozarēm, digitālajām prasmēm vai pētnieciskajām interesēm. Šī iemesla dēļ ar kolēģiem bieži pārrunājām kādas atziņas un zināšanas mēs katrs esam ieguvuši no atšķirīgajiem izvēles kursiem, lai mācītos arī viens no otra pieredzes.


Vai mācoties Bufalo Universitātē redzēji kādas būtiskas atšķirības studiju procesā?


Jā! Pat vairākas būtiskas atšķirības! No studējošo perspektīvas, manuprāt, viena no būtiskākajām atšķirībām ir kopējais studentu ‘mindset’. Amerikā augstākā izglītība ir ļoti dārga, tāpēc studentiem ir cita motivācija- vai nu iegūt pēc iespējas vairāk attiecībā pret viņu finansiālo ieguldījumu, vai arī studēt pēc iespējas izcilāk, lai pretendētu uz kādu no stipendiju veidiem. Saprotu, ka mans teiktais var veidot pretrunu, jo arī Latvijā gandrīz 60% no studējošajiem studē par personīgajiem līdzekļiem, tomēr uzskatu, ka arī valsts budžeta studentiem būtu cita motivācija un attieksme, ja tiktu ieguldīti kaut 50 eiro no pašu kabatas.


Kā otru atšķirību varu minēt vērtēšanas sistēmu. Kopā ar kursabiedriem studiju kursā “Foundations of Engineering Education” diskutējām par būtisko atšķirību - mācīšanos, lai saņemtu vērtējumu vai tomēr vērtējuma saņemšanu, lai palīdzētu mācīties. Mūsdienās šie abi aspekti bieži tiek jaukti, jo ir iesaistīta konkurence par budžeta vietām, konkurence par stipendijām utt., bet man patika mūsu galvenais secinājums, ko izjutām studiju laikā UB, ka neatsveramu vērtību sniedz docētāju atsauksme vai komentāri par paveikto uzdevumu. Biju pārsteigta, cik lielu darbu docētāji iegulda atsauksmju sniegšanā katram studentam, bet to ātri izskaidro “ TA” - Teacher assistant sistēma, kur asistenti ne tikai palīdz docētājiem izlabot studentu darbus, bet ir laba iestrādne turpmākā akadēmiskā personāla ataudzei. Tomēr mana galvenā doma, kuru vēlējos minēt atšķirīgās vērtēšanas sistēmas kontekstā - būtiski tiek samazināta eksāmena loma gala vērtējumā, jo semestra laikā tiek veikti vairāki mazāki uzdevumi, testi un starpsemestra pārbaudījumi, kas kopā veido jau pusi vai pat lielāko daļu no gala vērtējuma.


Kā trešo atšķirību vēlos norādīt straujo mācību tempu un to, cik veiksmīgi tiek izmantoti studiju kursu apraksti. Katrā studiju kursā kursa apraksts ir kā galvenais dokuments ar kuru tiek strādāts visa semestra garumā. Straujais mācību temps nerada nekādus pārsteigumus, jo docētāji savos kursa aprakstos ir ļoti konkrēti norādījuši kalendāro plānu, prasības, vērtēšanas kritērijus, iepriekš ir zināma katra grāmata vai nodaļa, kas būs jāizlasa, kurā datumā būs jāizstrādā darbs vai pētījums. Kursu apraksti man ļoti palīdzēja mana laika plānošanā.       


Ko vērtīgu atvedi savā “pieredzes bagāžā” no šī brauciena?


Iespējams manis teiktais var izklausīties pretrunīgi no tiem priekšstatiem, kas mums ir radušies Eiropā, tomēr man ļoti patika tas, cik studenti Amerikā var justies brīvi. Brīvi ne tikai no dažādiem stila un vizuālā tēla aizspriedumiem, bet arī brīvi savās izvēlēs- pat akadēmiskajās izvēlēs. Semestrī studenti drīkst apgūt līdz 18 kredītpunktiem un paši komplektēt savu studiju plānu, skaidri apzinoties, kuri studiju kursi un kāpēc tie ir nepieciešami, lai veidotu priekšzināšanas nākamajiem studiju kursiem. Šī savstarpējā studiju kursu sasaiste, kas brīnišķīgi tiek vizualizēta, iedvesmoja vairākām idejām, kas saistītas ar studiju programmu kartējumiem un vispārējo programmu administrēšanu. Laikam vārds “iedvesma” ir piemērotākais, lai vienā vārdā aprakstītu manu gūto pieredzi.


Manā pieredzes bagāžā ar mani atbrauca arī dzīves pieredze, iepazīstot Amerikas kultūru, izgaršojot dažādus tipiskākos ēdienu, apskatot tuvākās pilsētas un iepazīstot ne tikai jaunus draugus Amerikā, bet arī jaunus draugus Latvijā, kurus uzskatu ne tikai par kolēģiem citās Latvijas augstskolās, bet arī par brīnišķīgiem draugiem. Man ir prieks, ka ar pārējiem projekta dalībniekiem varam ne tikai sazvanīties, lai apspriestu augstskolu sadarbības jautājumus, bet arī vēlreiz satikties uz tasi kafijas.


Kādas iespējas Tu redzi Ventspils Augstskolas nākotnē (3-5 gadi)?


Strādājot pie Ventspils Augstskolas attīstības stratēģijas 2022.-2027.gadam, kopā ar kolēģiem iezīmējām vairākus būtiskus studiju procesa attīstības virzienus. Šobrīd pēc iegūtās pieredzes Bufalo jūtos vēl pārliecinātāka, ka nākotnes mērķi ir pareizi. Nepieciešama tikai enerģija un entuziasma pilna komanda, lai kopā to sasniegtu.


Kāds būtu Tavs novēlējums VeA studentiem, darbiniekiem un pārējiem mūsu sekotājiem?


Es noteikti novēlu visiem paplašināt savu redzējumu uz lietām, notikumiem un dzīvi kopumā. Tā ir lieta, kur es cenšos strādāt ar sevi - kļūt pēc iespējas empātiskākai, atbrīvoties no aizspriedumiem vai vispārpieņemtiem priekšstatiem par to kā ir jābūt vai kā ir bijis līdz šim. Īpaši šajā pandēmijas laikā uzskatu, ka ir svarīgi izjust atbildību un piederību ne tikai savai valstij, bet pasaulei kopumā. Un tam visam pāri novēlu katram uzturēt pozitīvu attieksmi un laipnu savstarpējo komunikāciju, lai ir prieks piedzīvot katru nākamo dienu! 


Šī aktivitāte tiek finansēta no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta Nr.1.1.1.5/18/I/008 “Atbalsts RTU starptautiskās sadarbības projektiem pētniecībā un inovācijās.”




Dalīties ar ziņu

Citi jaunumi

Autors Rota Rulle 2025. gada 16. aprīlis
Ventspils Augstskolas Starptautiskajā Radioastronomijas centrā (VSRC) šī gada februārī noslēdzies nozīmīgs Eiropas Savienības finansēts projekts “Opticon RadioNet Pilot” Nr.101004719 (ORP), kas apvienoja līdzšinējos optisko un radioastronomisko observatoriju sadarbības tīklus vienotā platformā. VSRC, kas atrodas Irbenē un darbojas ar diviem radioteleskopiem, tai skaitā vienu no lielākajiem Ziemeļeiropā (32 m diametrā), jau vairāk nekā desmit gadus ir aktīvi piedalījies dažādos ES finansētos projektos. Kopš 2009. gada centrs piedalījies projektos “RadioNet”, kuru mērķis bija stiprināt radioastronomijas pētniecību Eiropā – padarīt radioteleskopus pieejamus plašākai zinātnieku kopienai, attīstīt jaunu aparatūru un programmatūru, veicināt institūciju sadarbību un rīkot apmācības jauniem pētniekiem. “Opticon RadioNet Pilot” bija nākamais solis, kas apvienoja līdzšinējo darbu ar radio un optiskajiem teleskopiem, radot vienotu pieeju dažādām astronomijas disciplīnām. ORP projektā tika apvienota plaša observatoriju infrastruktūra, aptverot radioviļņu, submilimetru, infrasarkano un optisko starojuma diapazonu. Projekta mērķis bija nodrošināt pētniekiem visā Eiropā vienotu un efektīvu piekļuvi šīm iespējām. Ar kopējo budžetu 15 miljonu eiro apmērā, no kura 60 000 eiro tika piešķirti VIRAC un Ventspils Augstskolai, projekts atbalstīja VIRAC aktīvu līdzdalību vairākās zinātniskās un sadarbības aktivitātēs. VIRAC regulāri piedalās EVN (Eiropas VLBI tīkls) novērojumu sesijās, kas notiek trīs reizes gadā, kā arī ikmēneša reāllaika e-VLBI sesijās un EVN-lite novērojumos, kas kalpo kā papildinājums galvenajai EVN novērojumu programmai. Dalību šajās aktivitātēs aktīvi atbalstījis un veicinājis projekts Opticon RadioNet Pilot. Papildus tam VIRAC pētnieki aktīvi iesaistās starptautiskajā zinātniskajā kopienā, regulāri apmeklējot nozīmīgas konferences, piedaloties apmācību programmās un pieredzes apmaiņas vizītēs vadošajās Eiropas observatorijās. Tādas aktivitātes kā transnacionālā piekļuve Eiropas ESFRI un ERIC pētniecības infrastruktūrām, apmācību programmas un atbalsts astronomijas kopienai turpināsies caur vienu no svarīgiem ORP projekta rezultātiem — ACME (Astrophysics Centre for Multi-Messenger Studies in Europe). Šī jaunā iniciatīva mērķē uz optiskās un radio astronomiju integrāciju ar citām astrofizikālo novērojumu jomām, tostarp gravitācijas viļņiem, neitrīno un kosmiskajiem stariem, veicinot patiesi daudzziņnesēju (multi-messenger) pieeju astronomijai. Šis projekts ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas “HORIZON 2020” saskaņā ar granta līgumu Nr. 101004719. Projekta zinātniskais vadītājs: Ivars Šmelds ( ivars.smelds@venta.lv ) Projekta administratīvā vadītāja: Ieva Kozlova ( ieva.kozlova@venta.lv )
Autors Rota Rulle 2025. gada 14. aprīlis
Trešdien, 9. aprīlī, Ventspils Augstskolas rīkotās Karjeras dienas ietvaros uz vieslekciju bija aicināti bakalaura studiju programmas “Starpkultūru komunikācija” studenti. Pie topošajiem sabiedrisko attiecību speciālistiem viesojās Ventspils Augstskolas maģistra studiju programmas "Stratēģiskā starpkultūru komunikācija" absolvente, VeA maģistra studiju programmas "Lietišķo tekstu tulkošana" studente, Ventspils Slimnīcas sabiedrisko attiecību speciāliste Adrija Enrika Ēdele. Vieslekciju apmeklēja bakalaura programmas ‘’Starpkultūru komunikācija’’ pirmā, otrā un trešā kursa studenti. Vieslektore dalījās ar stāstu par darba pieredzi esot Ziemeļkurzemes Reģionālajā Ventspils slimnīcā sabiedrisko attiecību speciālista amatā, kā arī iepazīstināja ar ikdienas pienākumiem, izaicinājumiem un atbildēja uz studentu uzdotajiem jautājumiem. Adrija Enrika savā prezentācijā stāstīja par pasākumu plānošanu un organizēšanas kārtību, uzsverot, ka vislielākais izaicinājums, plānojot pasākumu, ir pārliecināties, ka tā norisē ir padomāts par visu un nekas nav aizmirsts. Stāstot savu pieredzes stāstu, speciāliste uzsver, cik svarīga ir kritiskā domāšana ārkārtas situācijās, rīkojoties apdomāti, lai situācija nepasliktinātos. Pēc vieslekcijas studenti pauž, ka ieguvuši ieskatu profesijas ikdienā, iepazīstot to tuvāk. Studējošie varēja pārliecināties par augstskolā mācīto teoriju un zināšanu noderīgumu, iegūt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem par nepieciešamo valodu apguvi, darba devēja prasībām kandidējot uz amatu, atšķirībām starp speciālista un vadītāja pienākumiem un to, cik svarīga loma ir labi uzrakstītām preses relīzēm.  Šāda veida vieslekcijas dod iespēju studentiem iepazīt amatus un to pienākumus dzīvē, kas ļauj pārliecināties ikvienam, vai izvēlētā profesija ir tam atbilstoša, kā arī tās ir nepieciešamas katram, kurš vēl studē, tieši tāpēc Ventspils Augstskolas organizētā Karjeras diena ir tik ļoti studentu iecienīta. Informāciju sagatavoja: Bakalaura studiju programmas " Starpkultūru komunikācija " 1.kursa studente Līva Slesare
Autors Rota Rulle 2025. gada 14. aprīlis
9. aprīlī Ventspils Augstskolā norisinājās Karjeras diena, kas pulcēja vairāk nekā 70 vidusskolēnus no visas Latvijas, sniedzot viņiem iespēju iepazīt studiju dzīvi un ielūkoties karjeras iespējās pēc absolvēšanas. Pasākuma ietvaros skolēni ēnoja VeA studentus, apmeklēja lekcijas un praktiskās nodarbības, lai izjustu izvēlētās studiju jomas ikdienu un pārliecinātos par tās atbilstību savām interesēm un nākotnes plāniem. Liela interesi izrādīja vidusskolēni, piedaloties Jauno uzņēmēju dienā. Karjeras diena iesākās ar iedvesmojošiem stāstiem – par savu pieredzi un karjeras ceļu dalījās studiju programmas " Jaunuzņēmumu vadība " absolvents Mārtiņš Ērmanis un IT Izglītības fonda vadītāja Anda Priedīte, iedvesmojot jauniešus nebaidīties no izaicinājumiem un izmantot augstskolas sniegtās iespējas. Tāpat pasākuma laikā skolēniem un studentiem bija iespēja tikties ar uzņēmumu un organizāciju pārstāvjiem, lai uzzinātu par prakses un darba iespējām. Paldies Linearis, Eiropas Komisijas pārstāvniecībai Latvijā, Bucher Municipal Latvia, Southwestern Advantage Latvia, HansaMatrix, airBaltic Pilot Academy, VK Tranzīts, Valsts policijai un Ventspils domes administrācijai par atsaucību un līdzdalību, kas palīdzēja jauniešiem rast priekšstatu par nākotnes iespējām!
Autors Rota Rulle 2025. gada 11. aprīlis
Aref Hosseini ir no Irānas, kurš studē 1. kursā bakalaura studiju programmā "Datorzinātnes" Viņš min, ka savā valstī strādājis, kā freelanceris nekustamā īpašuma nozarē un nolēmis doties uz Latviju studēt, jo bija garlaikots. Tagad, esot šeit, viņš redz sevi kā programmatūras inženieri, kurš dzīvo un strādā Eiropā. Kamēr Arefs iepazīst studijas un dzīvi Latvijā, viņš dalās savā pieredzē šajā intervijā. Kā uzzināji par Ventspils Augstskolu, un kas motivēja tevi izvēlēties datorzinātņu bakalaura studijas šeit? Es uzzināju par Ventspils Augstskolu, pētot Eiropas universitātes, kas piedāvā datorzinātņu programmas. Mani piesaistīja pieejamā mācību maksa, praktiskajai apguvei pievērstā uzmanība un universitātes atrašanās vieta mierīgā pilsētā. Motivācija studēt šeit bija iespēja iegūt starptautisku akadēmisko pieredzi un uzlabot savas karjeras izredzes tehnoloģiju jomā. Ir pagājuši nedaudz vairāk kā seši mēneši kopš tavas ierašanās Latvijā. Kas bija visizaicinošākais, pielāgojoties jaunajai dzīvei pirmajās nedēļās? Viens no lielākajiem izaicinājumiem bija valodas barjeras pārvarēšana. Lai gan daudzi cilvēki runā angliski, ikdienas situācijas, piemēram, iepirkšanās vai palīdzības lūgšana sabiedriskās vietās, kur pārsvarā runā latviski, bija sarežģītas. Tāpat bija jāapgūst vietējā sabiedriskā transporta sistēma un jāatrod, kur iegādāties nepieciešamās lietas. Arī laikapstākļi bija izaicinājums – šeit ir krietni aukstāks un vējaināks nekā Irānā. Kāda līdz šim ir bijusi tava akadēmiskā pieredze universitātē? Līdz šim mana akadēmiskā pieredze Ventspils Augstskolā ir bijusi ļoti vērtīga. Profesori ir atsaucīgi un cenšas nodrošināt, ka studenti izprot mācību vielu, ko ļoti novērtēju. Studiju programma piedāvā līdzsvaru starp teorētisko un praktisko mācību procesu, un jau esmu ieguvis praktisku pieredzi caur dažādiem projektiem un uzdevumiem. Jūtu, ka šīs studijas mani labi sagatavo karjerai datorzinātņu nozarē. Kā tev izodas veidot attiecības ar kursabiedriem un citiem starptautiskajiem studentiem? Sazināties ar kursabiedriem un citiem starptautiskajiem studentiem bija pakāpenisks process. Sākumā jutos mazliet kautrīgs un vilcinājos uzsākt sarunas, jo nezināju citu cilvēku kultūras īpatnības. Tomēr, piedaloties grupu aktivitātēs, mācību sesijās un universitātes pasākumos, kļuva vieglāk veidot draudzību. Starptautisko studentu kopiena šeit ir diezgan daudzveidīga, kas palīdzēja atrast cilvēkus ar līdzīgām pieredzēm un interesēm. Laika gaitā esmu izveidojis labas draudzības un jūtos daudz vairāk integrējies sociālajā vidē. Dalīšanās pieredzē ar citiem ārzemju studentiem ir bijis lielisks veids, kā veidot kontaktus. Vai ir kas tāds, ko esi pieredzējis šeit, bet nekad neesi saskāries ar to Irānā – piemēram, tradīcijas vai sociālās paražas? Jā, ir vairākas jaunas pieredzes, ko esmu guvis kopš ierašanās Latvijā. Viena no interesantākajām lietām ir Ziemassvētku tirdziņi un svētku dekorācijas, kas sāk parādīties jau vairākas nedēļas pirms Ziemassvētkiem. Tā ir maģiska atmosfēra, ko nekad neesmu pieredzējis savā dzimtenē. Vēl viena atšķirība ir latviešu atturīgāks un klusāks sociālais stils. Šeit cilvēki ļoti novērtē personīgo telpu un publiskajā vidē ir mazāk ekspresīvi, salīdzinot ar Irānas sabiedrību, kur cilvēki ir atvērtāki un komunikablāki. Esmu arī pamanījis, cik ļoti latvieši mīl dabu un āra aktivitātes, kas mani ir iedvesmojis vairāk laika pavadīt parkos un zaļajās zonās. Vai ir kas tāds, ko jūs vēlētos, lai būtu zinājis pirms ierašanās Latvijā? Vēlētos, lai būtu zinājis, cik svarīgi ir iemācīties dažas pamata latviešu frāzes pirms ierašanās. Lai gan daudzi cilvēki runā angliski, spēja saprast vienkāršas frāzes un izteicienus būtu ievērojami atvieglojusi manas sākotnējās gaitas. Tāpat es nebiju pilnībā sagatavots laikapstākļiem – neapzinājos, cik būtiski ir silti apģērbties, īpaši rudens un ziemas mēnešos. Šādas mazās detaļas būtu padarījušas pāreju uz dzīvi Latvijā daudz vieglāku.
Autors Rota Rulle 2025. gada 11. aprīlis
Trešdien, 9. aprīlī, notika pasākums “Gada balva izglītībā – 2024”, kurā godināti Ventspils izglītības iestāžu pedagogi, sveicot tos astoņās nominācijās un pasniedzot pateicības par mūža ieguldījumu. Šogad “Gada balvai izglītībā – 2024” tika pieteikti 50 pedagogi no Ventspils vispārējām izglītības iestādēm un pirmsskolas izglītības iestādēm, Jaunrades nama, Mākslas skolas, Sporta skolas “Spars”, Ventspils Digitālā centra, Ventspils Tehnikuma, Ventspils Mūzikas vidusskolas un Ventspils Augstskolas. Pieteikumus vērtēja Ventspils valstspilsētas pašvaldības veidota komisija. Balvas tika pasniegtas astoņās nominācijās: Gada Skolotājs STEM priekšmetos Gada Skolotājs kultūrizglītībā un valodniecībā Gada Skolotājs – veselīga dzīves veida, zaļās domāšanas veicinātājs Gada Skolotājs – atbalsta sniedzējs un pilsoniskās līdzdalības veicinātājs Gada Skolotājs profesionālajā un augstākajā izglītībā Gada skolotājs – jaunais pedagogs Gada skolotājs mūžizglītībā Gada balva izglītībā par mūsdienīgu izglītības vadību Pateicības par mūža ieguldījumu Uz nomināciju “Gada Skolotājs profesionālajā un augstākajā izglītībā” varēja pretendēt profesionālās izglītības pedagogi/meistari vai augstskolas akadēmiskais personāls par inovatīvu un attīstošu izglītības procesa nodrošināšanu profesionālās izglītības un augstākās izglītības iestādēs. Galveno balvu ieguva lektore, studiju programm as " Tulkošana un valodu tehnoloģija " direktore Aiga Bādere un otrā līmeņa balvu saņēma lektore un VSRC pētniece Karina Šķirmante. “Pateicības par mūža ieguldījumu” piešķirtas pedagogiem, kas ilgstoši un kvalitatīvi īstenojuši savu profesionālo darbību vienā izglītības iestādē. Pateicību saņēma Ilze Buņķe – rektora padomniece vispārējās un profesionālās izglītības sadarbības jautājumos. Apsveicam un lepojamies! Katrs galvenās balvas ieguvējs saņēma arī naudas balvu 700 EUR, bet otrā līmeņa balvas ieguvēji saņēma naudas balvu 500 EUR katrs. Pasākumu “Gada balva izglītībā – 2024” organizē Ventspils Izglītības pārvalde sadarbībā ar Ventspils Tehnikumu, Ventspils Mūzikas vidusskolu, Ventspils Digitālo centru un Ventspils Augstskolu.
Autors Rota Rulle 2025. gada 11. aprīlis
Ventspils Augstskolas un JFK Ventspils sadarbības vizītes laikā Ventspils futbolisti tuvāk iepazinās ar studiju iespējām un Ventspils Augstskolas atbalstošo vidi sportistiem. JFK Ventspils komanda varēja gūt padziļinātu priekšstatu par Ventspils Augstskolas piedāvātajām studēt iespējām ekonomikas un pārvaldības, informācijas tehnoloģiju un tulkošanas virzienos.Vizītes laikā futbolisti apmeklēja Ventspils Augstskolas mācību telpas un laboratorijas. JFK Ventspils komandas sarunu laikā ar profesionālās bakalaura studiju programmas "Biznesa vadība" direktori, docētāju Elīnu Feldmani un Mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāju, docētāju Intu Ozolu izkristalizējās katram piemērotākā augstākās izglītības ceļa karte Ventspils Augstskolā. Arī Biznesa vadības programmas studenti dalījās savā pieredzē un bija sarūpējuši sportistiem aktivitātes, kas vairoja saliedētības sajūtu. Tikšanās laikā futbolisti varēja baudīt augstskolas studentu atpūtas telpā piedāvātās aktivitātes un izjust studenta ikdienas dzīvi. Ventspils Augstskolai un JFK Ventspils komandai ir svarīgi, lai jaunie futbolisti varētu turpināt attīstīties gan sportā, gan izglītībā. "Ventspils Augstskola ir vieta, kur iespējams apvienot futbola spēlēšanu ar kvalitatīvām studijām," atzīmē kluba vadība. Ventspils Augstskolas pasniedzēji un studenti novēl futbolistiem būt īstajā vietā izglītībā un sportā. Pateicamies jauniešu futbola kluba "Ventspils" vadībai un īpaši Aleksejam Medvedevam par sadarbību.
Citas ziņas