Viens no mums - profesors Juris Baldunčiks

2020. gada 21. decembris

Tuvojoties gada noslēgumam publicēsim intervijas ar diviem Ventspils Augstskolas (VeA) profesoriem mūsu stāstu sērijā Viens no mums, kuri šajā 2020. gadā svinēja nozīmīgas jubilejas. Īsi pirms Ziemassvētkiem uz sarunu aicinājām profesoru Juri Baldunčiku, kurš VeA ir jau no pirmās dienas. Profesors savas darba gaitas turpina studentu atzītajā un starptautiski novērtētajā Tulkošanas studiju fakultāte, kuras attīstības stūrakmeņi ir pieredzējuši docētāji.



Pastāstiet nedaudz par sevi – no kurienes Jūs esat? Kā radās Jūsu interese par valodām?


Esmu dzimis Jēkabpilī un jau no bērnības saskāros ar latviešu-krievu divvalodību, jo tuvākajā apkārtnē bija daudz pēc kara iebraukušo krievu. Iespējams, ka šis bija viens no iemesliem manai interesei par valodu, otrs – tēva māsa bija angļu valodas skolotāja.


Kāds ir Jūsu izglītības ceļš?


Izglītības ceļš sākumā bija tas parastākais, bet ar augstākās izglītības jomas izvēli radās sarežģījumi, tāpēc nācās vispirms divus gadus nodienēt armijā (nokļuvu kosmiskās izlūkošanas daļā, kas tagad ir Ventspils Starptautiskais radioastronomijas centrs). Tur tad arī pieņēmu lēmumu par svešvalodām un sāku gatavoties. Savu palīdzību man neatteica kāds virsnieks, kurš tikko bija beidzis Maskavas Militāro svešvalodu institūtu. Latvijas Valsts universitātes Svešvalodu fakultātē sākumā nebija viegli. Labi, ka vadība bija prātīgi sašķirojusi pirmā kursa studentus: vienā grupā bija angļu specskolas beigušie, otrajā – citi labo Rīgas skolu beidzēji, bet trešajā – provinces censoņi. Ap ceturto kursu sākotnējā atšķirība jau bija gandrīz nemanāma.

Pēdējā kursā atradu vietu jaundibināmā skolā Rīgas tuvumā, kas garantēja arī dzīvokli (tas bija svarīgi, jo biju jau precējies, bet Rīgas pieraksta nebija). Diemžēl pirms valsts sadales šajā skolā nomainījās vadība un mani vairs „nepazina”. Ar tematu „Angļu aizguvumi latviešu valodā” sāku strādāt Zinātņu akadēmijas Valodas un literatūras institūtā, bet Izglītības ministrija mana institūta direktora lūgumu neņēma vērā, jo biju „sadalīts” uz Limbažiem. Pēc kāda mēneša mana tiešā priekšniece Aina Blinkena, konsultējot Ministru padomes priekšsēdētāja vietnieku par Latvijas izstādes uzrakstiem, ieminējās par mani. Divas dienas vēlāk iesniedzu ministrijā nelielu papīrīti ar M. Ramāna parakstu, kas manu lietu atrisināja piecās minūtēs.     

Atzīšos, ka universitātē mani nekas īpaši neaizrāva. Vienīgais, kam ķēros klāt ar īstu dedzību bija pētnieciskie darbi: divi kursa darbi un diplomdarbs. Tāpēc arī institūtā pētniecības darbs sekmējās, un 1983. gada maijā aizstāvēju disertāciju.


Kāda ir Jūsu darba pieredze un kā Jūs nonācāt Ventspils Augstskolā?


Kad atnāca jaunie laiki, zinātnes laukā sākās kustība, ne pārāk izsvērtas reformas un arī intrigas. To zinu pietiekami labi, jo kā institūta direktora vietnieks zinātniskajā darbā piedalījos dažādās komisijās un apspriedēs. Nelabvēļi panāca manas zinātniskās tēmas finansēšanas pārtraukšanu, tāpēc bija pilnīgi jāpāriet uz angļu valodas mācīšanu, kas, paldies Dievam, tolaik bija ļoti pieprasīta. 1997. gada pavasarī mans kaimiņš Andrejs Jaunzems pastāstīja par Ventspils Augstskolas nodibināšanu. Lūdzu viņu informēt VeA vadību par manu vēlmi strādāt Tulkošanas studiju fakultātē, jo vienveidīgais darbs vairākās Rīgas augstskolās bija garīgi nogurdinošs. 


Ventspils Augstskolā strādājat kopš pirmās dienas. Kādi ir bijuši izaicinājumi un kā mainījušies studenti?

Ventspilī pirmos gadus nebija viegli, tomēr interesanti. Nācās veidot studiju kursus tādai programmai, kas bija vienīgā Latvijā (pilna cikla profesionāla programma). Studenti bija spējīgi, lielākajai daļai bija laba latviešu valoda. Diemžēl šo 23 gadu laikā nākas vērot pakāpenisku studentu latviešu valodas kvalitātes lejupslīdi. Tai līdzi nāk arvien manāmāka akulturācija (svešas kultūras elementu pārņemšana, savas kultūras elementu zaudēšana). Domājams, ka pēc izglītības satura reformas šīs negatīvās tendences iegūs vēl izteiktāku raksturu. 


Kāda, Jūsuprāt, būs latviešu valoda nākotnē? Vai uzskatāt, ka latviešu valodas kvalitāte ir pazeminājusies un kādi ir mūsu valodas draudi?


Eiropas Savienībā dominē dažādas nostādnes, kas vārdos it kā atzīst valodu un kultūru dažādību, bet darbībā tas pēc būtības neizpaužas. Latvijā sarūk to cilvēku skaits, kam patiešām rūp latviešu valodas līdzsvarota attīstība (ar šo terminu domāju pašas latviešu valodas potenciāla attīstību, kā arī citvalodu vienību pārņemšanu, ja to nosaka lingvistiskie faktori). Jau ilgāku laiku latvieši dzīvo tulkotā pasaulē, tiešā vai pastarpinātā veidā. Sliktākais ir tas, ka latviešu valodas runātāji (kā indivīdi) vairs nerada jaunvārdus, bet nekautrējas pārņemt angļu valodas vārdus (dažkārt latviešu apzīmējums jau ir, tikai cilvēki to nezina). Latvieši arvien mazāk izmanto vārdnīcas, ir cilvēki, kas latviešu skaidrojošo vārdnīcu vietā ņem angļu vārdnīcu (šeit jāatgādina, ka līdzīga izskata vārdi angļu un latviešu valodā nereti atšķiras pēc nozīmes, piem., latviešu
konsekvence nav ekvivalents angļu vārdam consequence). 

Jaunākās paaudzes valodnieki labprāt meklē savus tematus starptautiskā līmenī, bez kritiskas domāšanas pārņem gandrīz visu, kas rakstīts angļu valodā, tāpēc mūsdienu latviešu valodas problēmas viņus maz interesē. Arī valodas ideoloģijā izjūtama rietumu ultraliberālisma ietekme, ikviens aizrādījums vai komentārs par valodas kļūdām izraisa pretreakciju – „stulbie valodnieki cenšas uzlikt valodas attīstības brīvībai roku dzelžus”. Bet ko nozīmē „valodas attīstības brīvība”? Pamatā tā ir neierobežota vēlme lietot aizguvumus vai sarunvalodas vārdus (es gan ļoti šaubos vai startaps, stendaps un bilde ir latviešu valodas attīstības apliecinājums).     


Kāds ir Jūsu dzīves moto, varbūt kāda atziņa, ar ko vēlaties dalīties?


Šeit vietā atgādināt senu patiesību – ikviens ir atbildīgs par latviešu valodu. Tās institūcijas, kas nodarbojas ar valodas jautājumiem, var daļēji atrisināt tikai aktualizētos terminoloģijas jautājumus. Bet daudzi prakses gadījumi laika gaitā it kā iekapsulējas, tos vēlāk grūti izlabot. Kāpēc mūsdienās cilvēki lieto vārdu
agresīvs pozitīvā nozīmē, ja latviešu vārdnīcās tam ir tikai negatīva nozīme? Ja sporta komentētājs pateicas komandai par „agresīvu” spēli, tad ceļu policistam būtu jāpateicas autovadītājam pa „agresīvu” braukšanu? Bet tas taču ir absurds (abos gadījumos!). Slikti, ka liela daļa mediķu runā par „hroniskām saslimšanām” (slimst, slimst un tā arī nevar saslimt?). Vēl vairāk pārsteidz Rīgas Tehniskās universitātes prakse lidaparātu saukt par „gaisa kuģi” (izrādās, ka arī tā saucamie droni ir „gaisa kuģi”).


Kādu grāmatu Jūs ieteiktu izlasīt katram studentam?


Pēdējos gados ir tik daudz darba un pienākumu, ka atliek ļoti maz laika daiļliteratūrai. Jaunākās paaudzes autori kaut kā nepievelk, jo bez idejas un sižeta pavediena es instinktīvi preparēju arī lingvistisko faktūru. Ja gribas vārda mākslu – ņemu rokā Imantu Ziedoni (viņš parasti nepieviļ).


Ko Jūs novēlētu studentiem un kolēģiem? 


Nobeigumā jākonstatē, ka vairākums latviešu par valodu nedomā vai iedomājas ļoti reti. Droši vien tā ir pareizi. Tomēr nevajadzētu nonākt līdz pilnīgai vienaldzībai. Vai, kas vēl sliktāk, pieņemt anglosakšu valodas ideoloģiju un tādā veidā sekmēt latviešu valodas degradāciju. Gan studentiem, gan kolēģiem novēlu nebūt vienaldzīgiem, bet ieņemt aktīvu pozīciju valodas un kultūras jautājumā, savai nostājai izmantot labi argumentētus, mūsu sabiedrībā un vēsturē sakņotus pamatus. 

Dalīties ar ziņu

Citi jaunumi

Autors Rota Rulle 2025. gada 16. aprīlis
Ventspils Augstskolas Starptautiskajā Radioastronomijas centrā (VSRC) šī gada februārī noslēdzies nozīmīgs Eiropas Savienības finansēts projekts “Opticon RadioNet Pilot” Nr.101004719 (ORP), kas apvienoja līdzšinējos optisko un radioastronomisko observatoriju sadarbības tīklus vienotā platformā. VSRC, kas atrodas Irbenē un darbojas ar diviem radioteleskopiem, tai skaitā vienu no lielākajiem Ziemeļeiropā (32 m diametrā), jau vairāk nekā desmit gadus ir aktīvi piedalījies dažādos ES finansētos projektos. Kopš 2009. gada centrs piedalījies projektos “RadioNet”, kuru mērķis bija stiprināt radioastronomijas pētniecību Eiropā – padarīt radioteleskopus pieejamus plašākai zinātnieku kopienai, attīstīt jaunu aparatūru un programmatūru, veicināt institūciju sadarbību un rīkot apmācības jauniem pētniekiem. “Opticon RadioNet Pilot” bija nākamais solis, kas apvienoja līdzšinējo darbu ar radio un optiskajiem teleskopiem, radot vienotu pieeju dažādām astronomijas disciplīnām. ORP projektā tika apvienota plaša observatoriju infrastruktūra, aptverot radioviļņu, submilimetru, infrasarkano un optisko starojuma diapazonu. Projekta mērķis bija nodrošināt pētniekiem visā Eiropā vienotu un efektīvu piekļuvi šīm iespējām. Ar kopējo budžetu 15 miljonu eiro apmērā, no kura 60 000 eiro tika piešķirti VIRAC un Ventspils Augstskolai, projekts atbalstīja VIRAC aktīvu līdzdalību vairākās zinātniskās un sadarbības aktivitātēs. VIRAC regulāri piedalās EVN (Eiropas VLBI tīkls) novērojumu sesijās, kas notiek trīs reizes gadā, kā arī ikmēneša reāllaika e-VLBI sesijās un EVN-lite novērojumos, kas kalpo kā papildinājums galvenajai EVN novērojumu programmai. Dalību šajās aktivitātēs aktīvi atbalstījis un veicinājis projekts Opticon RadioNet Pilot. Papildus tam VIRAC pētnieki aktīvi iesaistās starptautiskajā zinātniskajā kopienā, regulāri apmeklējot nozīmīgas konferences, piedaloties apmācību programmās un pieredzes apmaiņas vizītēs vadošajās Eiropas observatorijās. Tādas aktivitātes kā transnacionālā piekļuve Eiropas ESFRI un ERIC pētniecības infrastruktūrām, apmācību programmas un atbalsts astronomijas kopienai turpināsies caur vienu no svarīgiem ORP projekta rezultātiem — ACME (Astrophysics Centre for Multi-Messenger Studies in Europe). Šī jaunā iniciatīva mērķē uz optiskās un radio astronomiju integrāciju ar citām astrofizikālo novērojumu jomām, tostarp gravitācijas viļņiem, neitrīno un kosmiskajiem stariem, veicinot patiesi daudzziņnesēju (multi-messenger) pieeju astronomijai. Šis projekts ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas “HORIZON 2020” saskaņā ar granta līgumu Nr. 101004719. Projekta zinātniskais vadītājs: Ivars Šmelds ( ivars.smelds@venta.lv ) Projekta administratīvā vadītāja: Ieva Kozlova ( ieva.kozlova@venta.lv )
Autors Rota Rulle 2025. gada 14. aprīlis
Trešdien, 9. aprīlī, Ventspils Augstskolas rīkotās Karjeras dienas ietvaros uz vieslekciju bija aicināti bakalaura studiju programmas “Starpkultūru komunikācija” studenti. Pie topošajiem sabiedrisko attiecību speciālistiem viesojās Ventspils Augstskolas maģistra studiju programmas "Stratēģiskā starpkultūru komunikācija" absolvente, VeA maģistra studiju programmas "Lietišķo tekstu tulkošana" studente, Ventspils Slimnīcas sabiedrisko attiecību speciāliste Adrija Enrika Ēdele. Vieslekciju apmeklēja bakalaura programmas ‘’Starpkultūru komunikācija’’ pirmā, otrā un trešā kursa studenti. Vieslektore dalījās ar stāstu par darba pieredzi esot Ziemeļkurzemes Reģionālajā Ventspils slimnīcā sabiedrisko attiecību speciālista amatā, kā arī iepazīstināja ar ikdienas pienākumiem, izaicinājumiem un atbildēja uz studentu uzdotajiem jautājumiem. Adrija Enrika savā prezentācijā stāstīja par pasākumu plānošanu un organizēšanas kārtību, uzsverot, ka vislielākais izaicinājums, plānojot pasākumu, ir pārliecināties, ka tā norisē ir padomāts par visu un nekas nav aizmirsts. Stāstot savu pieredzes stāstu, speciāliste uzsver, cik svarīga ir kritiskā domāšana ārkārtas situācijās, rīkojoties apdomāti, lai situācija nepasliktinātos. Pēc vieslekcijas studenti pauž, ka ieguvuši ieskatu profesijas ikdienā, iepazīstot to tuvāk. Studējošie varēja pārliecināties par augstskolā mācīto teoriju un zināšanu noderīgumu, iegūt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem par nepieciešamo valodu apguvi, darba devēja prasībām kandidējot uz amatu, atšķirībām starp speciālista un vadītāja pienākumiem un to, cik svarīga loma ir labi uzrakstītām preses relīzēm.  Šāda veida vieslekcijas dod iespēju studentiem iepazīt amatus un to pienākumus dzīvē, kas ļauj pārliecināties ikvienam, vai izvēlētā profesija ir tam atbilstoša, kā arī tās ir nepieciešamas katram, kurš vēl studē, tieši tāpēc Ventspils Augstskolas organizētā Karjeras diena ir tik ļoti studentu iecienīta. Informāciju sagatavoja: Bakalaura studiju programmas " Starpkultūru komunikācija " 1.kursa studente Līva Slesare
Autors Rota Rulle 2025. gada 14. aprīlis
9. aprīlī Ventspils Augstskolā norisinājās Karjeras diena, kas pulcēja vairāk nekā 70 vidusskolēnus no visas Latvijas, sniedzot viņiem iespēju iepazīt studiju dzīvi un ielūkoties karjeras iespējās pēc absolvēšanas. Pasākuma ietvaros skolēni ēnoja VeA studentus, apmeklēja lekcijas un praktiskās nodarbības, lai izjustu izvēlētās studiju jomas ikdienu un pārliecinātos par tās atbilstību savām interesēm un nākotnes plāniem. Liela interesi izrādīja vidusskolēni, piedaloties Jauno uzņēmēju dienā. Karjeras diena iesākās ar iedvesmojošiem stāstiem – par savu pieredzi un karjeras ceļu dalījās studiju programmas " Jaunuzņēmumu vadība " absolvents Mārtiņš Ērmanis un IT Izglītības fonda vadītāja Anda Priedīte, iedvesmojot jauniešus nebaidīties no izaicinājumiem un izmantot augstskolas sniegtās iespējas. Tāpat pasākuma laikā skolēniem un studentiem bija iespēja tikties ar uzņēmumu un organizāciju pārstāvjiem, lai uzzinātu par prakses un darba iespējām. Paldies Linearis, Eiropas Komisijas pārstāvniecībai Latvijā, Bucher Municipal Latvia, Southwestern Advantage Latvia, HansaMatrix, airBaltic Pilot Academy, VK Tranzīts, Valsts policijai un Ventspils domes administrācijai par atsaucību un līdzdalību, kas palīdzēja jauniešiem rast priekšstatu par nākotnes iespējām!
Autors Rota Rulle 2025. gada 11. aprīlis
Aref Hosseini ir no Irānas, kurš studē 1. kursā bakalaura studiju programmā "Datorzinātnes" Viņš min, ka savā valstī strādājis, kā freelanceris nekustamā īpašuma nozarē un nolēmis doties uz Latviju studēt, jo bija garlaikots. Tagad, esot šeit, viņš redz sevi kā programmatūras inženieri, kurš dzīvo un strādā Eiropā. Kamēr Arefs iepazīst studijas un dzīvi Latvijā, viņš dalās savā pieredzē šajā intervijā. Kā uzzināji par Ventspils Augstskolu, un kas motivēja tevi izvēlēties datorzinātņu bakalaura studijas šeit? Es uzzināju par Ventspils Augstskolu, pētot Eiropas universitātes, kas piedāvā datorzinātņu programmas. Mani piesaistīja pieejamā mācību maksa, praktiskajai apguvei pievērstā uzmanība un universitātes atrašanās vieta mierīgā pilsētā. Motivācija studēt šeit bija iespēja iegūt starptautisku akadēmisko pieredzi un uzlabot savas karjeras izredzes tehnoloģiju jomā. Ir pagājuši nedaudz vairāk kā seši mēneši kopš tavas ierašanās Latvijā. Kas bija visizaicinošākais, pielāgojoties jaunajai dzīvei pirmajās nedēļās? Viens no lielākajiem izaicinājumiem bija valodas barjeras pārvarēšana. Lai gan daudzi cilvēki runā angliski, ikdienas situācijas, piemēram, iepirkšanās vai palīdzības lūgšana sabiedriskās vietās, kur pārsvarā runā latviski, bija sarežģītas. Tāpat bija jāapgūst vietējā sabiedriskā transporta sistēma un jāatrod, kur iegādāties nepieciešamās lietas. Arī laikapstākļi bija izaicinājums – šeit ir krietni aukstāks un vējaināks nekā Irānā. Kāda līdz šim ir bijusi tava akadēmiskā pieredze universitātē? Līdz šim mana akadēmiskā pieredze Ventspils Augstskolā ir bijusi ļoti vērtīga. Profesori ir atsaucīgi un cenšas nodrošināt, ka studenti izprot mācību vielu, ko ļoti novērtēju. Studiju programma piedāvā līdzsvaru starp teorētisko un praktisko mācību procesu, un jau esmu ieguvis praktisku pieredzi caur dažādiem projektiem un uzdevumiem. Jūtu, ka šīs studijas mani labi sagatavo karjerai datorzinātņu nozarē. Kā tev izodas veidot attiecības ar kursabiedriem un citiem starptautiskajiem studentiem? Sazināties ar kursabiedriem un citiem starptautiskajiem studentiem bija pakāpenisks process. Sākumā jutos mazliet kautrīgs un vilcinājos uzsākt sarunas, jo nezināju citu cilvēku kultūras īpatnības. Tomēr, piedaloties grupu aktivitātēs, mācību sesijās un universitātes pasākumos, kļuva vieglāk veidot draudzību. Starptautisko studentu kopiena šeit ir diezgan daudzveidīga, kas palīdzēja atrast cilvēkus ar līdzīgām pieredzēm un interesēm. Laika gaitā esmu izveidojis labas draudzības un jūtos daudz vairāk integrējies sociālajā vidē. Dalīšanās pieredzē ar citiem ārzemju studentiem ir bijis lielisks veids, kā veidot kontaktus. Vai ir kas tāds, ko esi pieredzējis šeit, bet nekad neesi saskāries ar to Irānā – piemēram, tradīcijas vai sociālās paražas? Jā, ir vairākas jaunas pieredzes, ko esmu guvis kopš ierašanās Latvijā. Viena no interesantākajām lietām ir Ziemassvētku tirdziņi un svētku dekorācijas, kas sāk parādīties jau vairākas nedēļas pirms Ziemassvētkiem. Tā ir maģiska atmosfēra, ko nekad neesmu pieredzējis savā dzimtenē. Vēl viena atšķirība ir latviešu atturīgāks un klusāks sociālais stils. Šeit cilvēki ļoti novērtē personīgo telpu un publiskajā vidē ir mazāk ekspresīvi, salīdzinot ar Irānas sabiedrību, kur cilvēki ir atvērtāki un komunikablāki. Esmu arī pamanījis, cik ļoti latvieši mīl dabu un āra aktivitātes, kas mani ir iedvesmojis vairāk laika pavadīt parkos un zaļajās zonās. Vai ir kas tāds, ko jūs vēlētos, lai būtu zinājis pirms ierašanās Latvijā? Vēlētos, lai būtu zinājis, cik svarīgi ir iemācīties dažas pamata latviešu frāzes pirms ierašanās. Lai gan daudzi cilvēki runā angliski, spēja saprast vienkāršas frāzes un izteicienus būtu ievērojami atvieglojusi manas sākotnējās gaitas. Tāpat es nebiju pilnībā sagatavots laikapstākļiem – neapzinājos, cik būtiski ir silti apģērbties, īpaši rudens un ziemas mēnešos. Šādas mazās detaļas būtu padarījušas pāreju uz dzīvi Latvijā daudz vieglāku.
Autors Rota Rulle 2025. gada 11. aprīlis
Trešdien, 9. aprīlī, notika pasākums “Gada balva izglītībā – 2024”, kurā godināti Ventspils izglītības iestāžu pedagogi, sveicot tos astoņās nominācijās un pasniedzot pateicības par mūža ieguldījumu. Šogad “Gada balvai izglītībā – 2024” tika pieteikti 50 pedagogi no Ventspils vispārējām izglītības iestādēm un pirmsskolas izglītības iestādēm, Jaunrades nama, Mākslas skolas, Sporta skolas “Spars”, Ventspils Digitālā centra, Ventspils Tehnikuma, Ventspils Mūzikas vidusskolas un Ventspils Augstskolas. Pieteikumus vērtēja Ventspils valstspilsētas pašvaldības veidota komisija. Balvas tika pasniegtas astoņās nominācijās: Gada Skolotājs STEM priekšmetos Gada Skolotājs kultūrizglītībā un valodniecībā Gada Skolotājs – veselīga dzīves veida, zaļās domāšanas veicinātājs Gada Skolotājs – atbalsta sniedzējs un pilsoniskās līdzdalības veicinātājs Gada Skolotājs profesionālajā un augstākajā izglītībā Gada skolotājs – jaunais pedagogs Gada skolotājs mūžizglītībā Gada balva izglītībā par mūsdienīgu izglītības vadību Pateicības par mūža ieguldījumu Uz nomināciju “Gada Skolotājs profesionālajā un augstākajā izglītībā” varēja pretendēt profesionālās izglītības pedagogi/meistari vai augstskolas akadēmiskais personāls par inovatīvu un attīstošu izglītības procesa nodrošināšanu profesionālās izglītības un augstākās izglītības iestādēs. Galveno balvu ieguva lektore, studiju programm as " Tulkošana un valodu tehnoloģija " direktore Aiga Bādere un otrā līmeņa balvu saņēma lektore un VSRC pētniece Karina Šķirmante. “Pateicības par mūža ieguldījumu” piešķirtas pedagogiem, kas ilgstoši un kvalitatīvi īstenojuši savu profesionālo darbību vienā izglītības iestādē. Pateicību saņēma Ilze Buņķe – rektora padomniece vispārējās un profesionālās izglītības sadarbības jautājumos. Apsveicam un lepojamies! Katrs galvenās balvas ieguvējs saņēma arī naudas balvu 700 EUR, bet otrā līmeņa balvas ieguvēji saņēma naudas balvu 500 EUR katrs. Pasākumu “Gada balva izglītībā – 2024” organizē Ventspils Izglītības pārvalde sadarbībā ar Ventspils Tehnikumu, Ventspils Mūzikas vidusskolu, Ventspils Digitālo centru un Ventspils Augstskolu.
Autors Rota Rulle 2025. gada 11. aprīlis
Ventspils Augstskolas un JFK Ventspils sadarbības vizītes laikā Ventspils futbolisti tuvāk iepazinās ar studiju iespējām un Ventspils Augstskolas atbalstošo vidi sportistiem. JFK Ventspils komanda varēja gūt padziļinātu priekšstatu par Ventspils Augstskolas piedāvātajām studēt iespējām ekonomikas un pārvaldības, informācijas tehnoloģiju un tulkošanas virzienos.Vizītes laikā futbolisti apmeklēja Ventspils Augstskolas mācību telpas un laboratorijas. JFK Ventspils komandas sarunu laikā ar profesionālās bakalaura studiju programmas "Biznesa vadība" direktori, docētāju Elīnu Feldmani un Mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāju, docētāju Intu Ozolu izkristalizējās katram piemērotākā augstākās izglītības ceļa karte Ventspils Augstskolā. Arī Biznesa vadības programmas studenti dalījās savā pieredzē un bija sarūpējuši sportistiem aktivitātes, kas vairoja saliedētības sajūtu. Tikšanās laikā futbolisti varēja baudīt augstskolas studentu atpūtas telpā piedāvātās aktivitātes un izjust studenta ikdienas dzīvi. Ventspils Augstskolai un JFK Ventspils komandai ir svarīgi, lai jaunie futbolisti varētu turpināt attīstīties gan sportā, gan izglītībā. "Ventspils Augstskola ir vieta, kur iespējams apvienot futbola spēlēšanu ar kvalitatīvām studijām," atzīmē kluba vadība. Ventspils Augstskolas pasniedzēji un studenti novēl futbolistiem būt īstajā vietā izglītībā un sportā. Pateicamies jauniešu futbola kluba "Ventspils" vadībai un īpaši Aleksejam Medvedevam par sadarbību.
Citas ziņas