Projekta nosaukums: Pierādījumos balstītu risinājumu izstrāde pieaugušo efektīvai profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārneses uz praksi novērtēšanai Latvijā
Projekta Nr. VPP-IZM-Izglītība-2023/4-0001
Projekta akronīms: VPP4
Programma: VPP Izglītība
Projekta iesniedzējs: Latvijas Universitāte (LU)
Projekta partneri: Ventspils Augstskola (VeA) un RTU Liepāja
Projekta zinātniskais vadītājs: LU IZPF Pedagoģijas zinātniskā institūta vadošā pētniece Svetlana Surikova
Projekta realizēšanas periods: 2023. gada 22. decembris – 2026. gada 21. decembris
Projekta finansējums: 730 000 EUR
Kontakti:
Projekta vadītājs zin. jautājumos (VeA) - Dr. sc. administr. Una Libkovska, una.libkovska@venta.lv
Projekta vadītāja adm. jautājumos – Linda Ūdre, linda.udre@venta.lv
Projekta kopsavilkums:
Projekta mērķis ir izstrādāt pierādījumos balstītu ietvaru un praktiskus risinājumus efektīvai pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārnesei uz praksi, piedāvājot instrumentus profesionālās pilnveides ietekmes uz praksi novērtēšanai Latvijā. Īstenojot uz dizainu balstītu pētījuma pieeju, projektā ir paredzēts veikt sistēmisko izpēti par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides pārnesi uz praksi, tās galvenajiem šķēršļiem un efektivitātes mērīšanas instrumentiem, analizējot teorētiskās atziņas un starptautisko pieredzi sasaistē ar Latvijas kontekstu un vajadzībām. Tiks analizēta līdzšinējās pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides rezultātu ietekme uz praksi Latvijā, tai skaitā esošo rīcībpolitikas prioritāšu un uzsākto reformu kontekstā. Tiks izstrādāts pierādījumos balstīts ietvars efektīvai pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārnesei uz praksi, piedāvājot validētus praktiskus risinājumus profesionālās kompetences pilnveides efektivitātes novērtēšanai organizācijas un sistēmas līmenī atbilstoši Latvijas kontekstam un aktuāliem izglītības politikas mērķiem. Par pētījuma rezultātiem tiks ziņots vismaz piecās starptautiskās zinātniskās konferencēs. Projektā paredzēts, ka četri raksti tiks iesniegti vai pieņemti publicēšanai un trīs raksti publicēti WoS vai Scopus indeksētos izdevumos. Līdz projekta beigām plānota divu maģistra darbu aizstāvēšana. Pētījuma rezultāti sniegs ieguldījumu pierādījumos balstītu lēmumu pieņemšanai par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās pilnveides efektivitātes veicināšanu un stratēģisko izglītības attīstības mērķu sasniegšanu, kā arī radīs jaunas zināšanas un praktiski pielietojamus risinājumus izglītības iestādes, pašvaldības un valsts mērogā.
Projekta uzdevumi:
1. Analizēt zinātnisko literatūru par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides pārnesi uz praksi, apzināt teorētiskos konceptus, procesus, efektivitātes rādītājus, identificējot pieaugušo, tai skaitā pedagogu, mērķgrupas.
2. Identificēt un raksturot starptautisko labo praksi pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides pārnesē uz praksi, identificējot šķēršļus un risinājumus, tai skaitā sasaistē ar Latvijas kontekstu un vajadzībām.
3. Veikt esošās situācijas analīzi Latvijā par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides rezultātu pārnesi uz praksi, analizējot rīcībpolitiku Latvijā, pēc valsts institūciju pasūtījuma īstenotos pētījumu rezultātus, izveicot fokusētas intervijas ar daudzveidīgām mērķgrupām, diskutējot iegūtos rezultātus ar ekspertu grupām.
4. Analizēt pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās kompetences pilnveides pārneses uz praksi efektivitātes mērīšanas instrumentus, identificēt izmantošanas iespējas Latvijas kontekstā tās efektivitātes mērīšanas instrumentiem.
5. Izstrādāt un aprobēt ietvaru pieaugušo, tai skaitā pedagogu, efektīvai profesionālās kompetences pilnveides nodrošināšanai organizācijas un sistēmas līmenī atbilstoši Latvijas kontekstam privātajā un publiskajā sektorā.
6. Izstrādāt praktiskus risinājumus pieaugušo, tai skaitā pedagogu, efektīvas profesionālās kompetences pilnveides nodrošināšanai un pārneses uz praksi efektivitātes novērtēšanai organizācijas un sistēmas līmenī Latvijā.
7. Īstenot zinātnes komunikāciju par pētījumā iegūtajiem rezultātiem (dalība konferencēs ar referātiem, zinātnisko publikāciju sagatavošana un publicēšana) visos pētījuma ciklos.
Projekta rezultāti:
Par pētījuma rezultātiem tiks ziņots vismaz piecās starptautiskās zinātniskās konferencēs. Lai nodrošinātu mērķētu komunikāciju par projekta sasniegumiem, četri raksti tiks iesniegti vai pieņemti publicēšanai un trīs raksti publicēti Web of Science vai Scopus indeksētos izdevumos. Līdz projekta beigām plānota divu maģistra darbu aizstāvēšana un viena promocijas darba iesniegšana aizstāvēšanai. Par projekta rezultātiem tiks organizētas divas konferences projekta vidusposmā un noslēgumā. Regulāras preses relīzes, publikācijas sociālajos medijos un populārzinātniski raksti tiks izmantoti, lai informētu sabiedrību par projekta gaitu un sasniegtajiem rezultātiem.
Pētījuma rezultāti sniegs ieguldījumu pierādījumos balstītu lēmumu pieņemšanai par pieaugušo, tai skaitā pedagogu, profesionālās pilnveides efektivitātes veicināšanu un stratēģisko izglītības attīstības mērķu sasniegšanu, kā arī radīs jaunas zināšanas un praktiski pielietojamus risinājumus izglītības iestādes, pašvaldības un valsts mērogā.