Septembrī Ventspils Augstskolā pirmo reizi norisinājās pirmā DIG.IT diena, kurā uzstājās vairāki nozares profesionāļi, kuri stāstīja par ikdienas procesu automatizāciju, dezinformāciju uz drošību internetā, personālo izaugsmi, lietojot dažādus digitālos rīkus, kā arī rādīja praktiskus demonstrējumus dažāda satura veidošanai ar mākslīgā intelekta rīkiem.
Projekta kursu un prasmju attīstības vadītāja Kristiāna Balode skaidro, ka būtiskākā atšķirība starp šāda veida pasākuma dienu un atsevišķu profesionālās pilnveides semināru ir tas, ka šādā pasākumā cilvēki iegūst ne tikai zināšanas, bet arī iedvesmu, entuziasmu un ziņkāri turpināt diskutēt un interesēties kā veidot savu ikdienu digitāli prasmīgāku. Šāds pasākums aptver vairāku tematu loku, tāpēc veido krāšņāku izpratni un idejas nepārtraukti meklē labākus risinājumus.
Lai spriestu par digitālo pratību, projekta ietvaros ir izstrādāts digitālo prasmju mērīšanas rīks e-mācību platformai Moodle. Digitālo prasmju līmeņi tiek balstīti uz Eiropas Komisijas ietvarstruktūru “DigComp” 5 kompetenču blokiem un 8 apguves līmeņiem. Digitālo prasmju mērīšanas rīks ir integrēts visās projekta partneraugstskolās, t.sk. arī VeA. Pirmie, kas Ventspils Augstskolā aizpildīja šo testu bija 66 studenti, kuri šajā semestrī apgūst projektā pilnveidotos studiju kursus. Viens no projekta kursiem ir Latvijas Universitātes izstrādātais studiju kurss “Ievadkurss par mākslīgo intelektu”. Šo studiju kursu VeA studenti var izvēlēties kā savu brīvās izvēles studiju kursu un apgūt to pašmācībā. Šajā semestrī to izvēlējās apgūt 36 studenti no bakalaura un maģistra līmeņa programmām. Semestra beigās šiem 66 studentiem tiks lūgts vēlreiz aizpildīt šo testu, lai spriestu, vai, apgūstot studiju kursu saturu, ir izdevies pilnveidot ne tikai zināšanas par kursu saturu, bet pilnveidot arī digitālās prasmes.
Oktobra beigās tika organizēts docētāju profesionālās pilnveides seminārs ar mērķi pilnveidot DigComp kompetenču jomu: “komunikācija un sadarbība”, izceļot sadrumstaloto komunikāciju starp klātienes un tiešsaistes komunikāciju mūsdienās. Semināru vadīja Rīgas Stradiņa Universitātes Komunikācijas fakultātes prodekāne Līga Ozoliņa. Seminārā piedalījās 103 docētāji no VeA un citām partneraugstskolām.
Papildus šīm aktivitātēm, VeA un citas partneraugstskolas turpina darbu pie dažādu studiju kursu pilnveides un hibrīdauditoriju iekārtošanas. Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Inženierzinātņu un informācijas tehnoloģiju fakultātes (IITF) profesors Ilmārs Dukulis stāsta: “Mums jāsaprot, ka izglītošanās process vairs nekad nebūs tāds kā agrāk, jo to ietekmē ne tikai ar pandēmiju saistīti ierobežojumi, bet arī ģeopolitiskie faktori. Īstenojot hibrīdizglītības pieeju, LBTU mērķis ir nodrošināt izglītojamajiem plašākas iespējas elastīgai un personalizētai apmācībai, paaugstināt pasniegšanas kvalitāti un stiprināt saikni starp akadēmiskajām aprindām un nozari. Izmantojot virtuālās realitātes risinājumus, izstrādājot mūsdienīgus mācību materiālus u.tml., iespējams panākt “dzīvajām” nodarbībām maksimāli tuvu efektu, tādējādi radot iespēju studēt arī tiem, kuri nevar atrasties auditorijā veselības, attāluma vai citu iemeslu dēļ,”
Aktivitāte norisinās Eiropas Sociālā fonda projektā “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005), kam piesaistīts REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai. Projekta kopējas izmaksas ir 2 052 269.47 EUR. Tā īstenošana sākta 2022. gada 1. novembrī un noslēgsies 2023. gada 31. decembrī.