Ventspils Augstskolas docētāji apgūst specializētas mācības

2019. gada 22. oktobris

2018./ 2019. studiju gadā Ventspils Augstskolas docētājiem tika sniegta iespēja paaugstināt savu kvalifikāciju un papildināt zināšanas, apmeklējot četru dažādu specializēto mācību seminārus, kuros bija iespējams attīstīt un nostiprināt akadēmiskā personāla līderības prasmes un IKT kompetences, kas ir akadēmiskā darba neatņemama sastāvdaļa.

Centrālais līderības aspekts, jo īpaši akadēmiskajā darbā ir prezentācijas un publiskās runas prasmes, kas saistītas gan ar spēju pārstāvēt augstskolu starptautiski, gan – ikdienas pedagoģiskajā darbā. Tāpat jāuzsver, ka vērtīgi praktiskas līderības elementi ir arī komandas veidošana un vadība uzņēmējdarbības kontekstā.

IKT kompetenču pilnveidošana veicina informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) integrāciju studiju procesā un pētniecībā, gan integrējot IT nozari ar citām studiju vai pētniecības nozarēm, digitalizējot studiju saturu un metodiku, gan arī padziļināti attīstot esošās IKT kompetences tiem docētājiem, kuru tiešā pedagoģiskā un zinātniskā darbība ir saistīta ar IKT jomu. IKT kompetenču pilnveides mērķis ir attīstīt digitālo rīku izmantošanas un satura digitalizēšanas prasmes.

  • 2019. gada 4. marta specializētais mācību seminārs “Neirobioloģiski pamatota stresa pārvaldīšana un ietekme uz veselību”, pasniedzēja Sandra Vestermane.
Par pasniedzēju: ārste neiroloģe un kognitīvo neirozinātņu maģistre, ar 18 gadu darba pieredzi medicīnā, Latvijas neirologu asociācijas biedre, kā arī Vācijas Sāpju izpētes biedrības, Vācijas Migrēnas un galvas sāpju biedrības, Eiropas Biofeedback biedrības biedre, un Amerikas praktiskās psihofizioloģijas un Biofeedback asociācijas biedre. Ir pieredze lekciju un semināru vadīšanā dažādām auditorijām par aktuālām tēmām medicīnā un neirozinātnē. Regulāri publicējas Latvijas medicīnas žurnālos – Doctus, MedicusBonus, Latvijas Ārsts, u.c.;

  • 2019. gada 15. aprīļa specializētais mācību seminārs “Veiksmīga publiskā runa: viens no līderības elementiem”, pasniedzēja Zane Daudziņa.
Par pasniedzēju: Humanitāro zinātņu maģistre mākslās un Filoloģijas maģistre. Latvijas kultūras akadēmijas docente, aktrise, Latvijas Radio un LTV ziņu dienesta runas konsultante.

“Z. Daudziņa regulāri vada publiskās runas seminārus uzņēmumu vadītajiem, banku darbiniekiem, skolotājiem, kultūras darbiniekiem, ierēdņiem un daudzu citu profesiju pārstāvjiem visā Latvijā, kā arī vada praktiskās runas nodarbības radio un TV moderatoriem un korespondentiem. Paralēli zinātniskajai un pedagoģiskajai darbībai Z. Daudziņa darbojas dažādos teātra un televīzijas projektos kā aktrise. 2014. gadā saņēmusi Nacionālo TV skatītāju balvu “Zelta Vilnis” nominācijā “Gada pašmāju seriālu aktrise 2013/1014”.”

(Latvijas Kultūras akadēmija, docētāja Zane Daudziņa: avots)

  • 2019. gada 24. aprīļa specializētais mācību seminārs “Automātiskie literatūras avotu saraksta veidošanas rīki”. Automātiska literatūras avotu pārvaldība, izmantojot lietojumprogrammu “Mendeley”, pasniedzējs Vairis Caune. Informācijas avotu glabāšana un organizēšana, izmantojot lietojumprogrammu – “Zotero”, pasniedzējs Juris Kļonovs.
Par pasniedzēju: Vairis Caune, pētnieks, doktors, pasniedzējs Ventspils Augstskolā, ar 15 gadu darba pieredzi IT industrijā; vadījis dažādas lekcijas, seminārus par IKT tehnoloģijām un viedajiem risinājumiem. Piedalījies dažādos projektos, kas saistīti ar medicīnas un IT apvienotajiem risinājumiem, kā arī piedalījies citos komerciālos projektos sadarbībā ar uzņēmumiem. 

Par pasniedzēju: Juris Kļonovs, IT maģistrs un doktora kandidāts, ar padsmit gadu pieredzi IT industrijā, vadījis dažādus seminārus par IKT tehnoloģijām un metodēm gan Itālijā, gan Dānijā un Latvijā. Olborgas Universitātē Kopenhāgenā ir izstrādājis “Manufacturing and Operations Engineering” bakalaura studiju programmu un “Global Systems Design” maģistra studiju programmas, kas atzītas par labākajām pasaulē. Ir pirmās vietas ieguvējs Wofie (Interdisciplinarity, Innovation, Problem Based Learning) starptautiskajās sacensībās Dānijā. Nepārtraukti pilnveido zināšanas IKT tehnoloģijās, iegūstot dažādus starptautiskus sertifikātus un vadot apmācības Itālijas Nacionālajā zinātnes padomē Boloņā.

  • 2019. gada 20. maija specializētais mācību seminārs “Inovatīvās IKT tehnoloģijas un metodes, ko katrs pasniedzējs var izmantot jau šodien”, pasniedzējs Juris Kļonovs.
Par pasniedzēju: Juris Kļonovs, IT maģistrs un doktora kandidāts, ar padsmit gadu pieredzi IT industrijā, vadījis dažādus seminārus par IKT tehnoloģijām un metodēm gan Itālijā, gan Dānijā un Latvijā. Olborgas Universitātē Kopenhāgenā ir izstrādājis “Manufacturing and Operations Engineering” bakalaura studiju programmu un “Global Systems Design” maģistra studiju programmas, kas atzītas par labākajām pasaulē. Ir pirmās vietas ieguvējs Wofie (Interdisciplinarity, Innovation, Problem Based Learning) starptautiskajās sacensībās Dānijā. Nepārtraukti pilnveido zināšanas IKT tehnoloģijās, iegūstot dažādus starptautiskus sertifikātus un vadot apmācības Itālijas Nacionālajā zinātnes padomē Boloņā.

2018./ 2019. studiju gadā minētos mācību seminārus apmeklēja 31 docētāji, paaugstinot studiju procesa kvalitāti un pasniedzēju kvalifikāciju.

Ventspils Augstskolas docētāji apgūs e-kursu vadības sistēmas “Moodle” sniegtās iespējas pedagoģiskajā darbā

Jaunajā 2019./ 2020. studiju gadā Eiropas Sociālā fonda projekta “Stiprināt Ventspils Augstskolas akadēmisko personālu stratēģiskās specializācijas jomās”, projekta Nr. 8.2.2.0/18/A/009 ietvarā arī turpmāk tiks organizēti dažādi mācību semināri, kas paredzēti Ventspils Augstskolu docētāju profesionālai pilnveidei.

2019./ 2020. studiju gada pirmā mācību semināra nodarbība docētājiem IKT kompetenču pilnveidei “E-kursu vadības sistēmas Moodle efektīva un pilnvērtīga izmantošana pedagoģiskajā darbā” norisinājās jau 2019. gada 16. novembrī no plkst. 16.15 līdz 19.15 D 206 auditorijā.

Mācību semināru četru nodarbību programmu vada Dace Bergmane (pieredze iegūta Ventspils Vakara vidusskolā, īstenojot tālmācības programmas, kā arī Ventspils Digitālajā centrā, īstenojot “Moodle” mācības. Saņēmusi apbalvojumu “Eiropas labākā e-skolotāja 2019”.)

Par pasniedzēju: “2019. gada 10. oktobrī, konferences “All Digital Summit 2019” ietvaros Boloņā, Itālijā, Ventspils Digitālā centra pasniedzējas Daces Bergmanes ieguldījums informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (IKT) jomā tika novērtēts Eiropas mērogā: Dace ieguva organizācijas “All Digital” balvu kā labākā e-skolotāja. Dace Bergmane ikdienā izstrādā IT mācību programmas un metodiku apmācību kursiem, iesaistās Ventspils Digitālā centra projektos, vada dažāda veida digitālās kompetences pilnveides apmācības. Dace dažādās izglītības iestādes ir ieviesusi tālmācības platformu “Moodle”, tajā skaitā Ventspils Digitālā centra apmācību kursu un interešu izglītības nodarbību vajadzībām. Bērnu, jauniešu, pieaugušo un senioru izglītošanai tehnoloģiju jomā viņa ir veltījusi vairāk kā 12 gadus, turklāt dara to ar smaidu, sniedzot pozitīvismu un liekot katram noticēt saviem spēkiem.”

(Digitālais centrs, Digitālā centra pasniedzēja Dace Bergmane saņēmusi Eiropas mēroga IT balvu: avots)

Atvērtā koda e-kursu pārvaldības sistēma Moodle ir šobrīd populārākā kursu vadības sistēma pasaulē. Apmācību mērķis ir sniegt nepieciešamās zināšanas un prasmes darbā ar Moodle, lai lietotājs patstāvīgi spētu veidot Moodle vidē savus mācību kursus, pievienot teksta, audio, video failus, citus resursus, veikt vēl arī citas Moodle sniegtās aktivitātes, kā arī sniegt ieteikumus un idejas efektīvai mācību procesa organizēšanai e-vidē.

Mācību semināra programmas apjoms ir 4 nodarbībās (16 akadēmiskās stundas):
  1. nodarbība: zināšanas un prasmes darbā ar Moodle. Moodle vides iespējas un elementi, kursa sakārtošana un pielāgošana;
  2. nodarbība: Mācību resursu un aktivitāšu pievienošana un konfigurēšana;
  3. nodarbība: Studiju kursu pielāgošana pasniedzēja vajadzībām, t.sk. testu veidošana u.c.;
  4. nodarbība: Vērtējumu grāmatas iestatīšana, ārējo resursu izmantošana un pievienošana Moodle. Moodle platformas risinājumi, ar iespēju pasniedzējiem nodrošināt individuālas pārrunas.  
Pēc mācību semināra “E-kursu vadības sistēmas Moodle efektīva un pilnvērtīga izmantošana pedagoģiskajā darbā” docētāji varēs saņemt apliecinājumu par semināra noklausīšanos.

Ventspils Augstskolas rektors aicina docētājus apmeklēt Moodle kursus, lai kopīgi veicinātu studiju procesa kvalitāti un e-risinājumu pielietojumu studiju procesā.

Mācību semināri tiek nodrošināti Eiropas Sociālā fonda projekta “Stiprināt Ventspils Augstskolas akadēmisko personālu stratēģiskās specializācijas jomās”, projekta 
Nr. 8.2.2.0/18/A/009 ietvarā.

Specializētie mācību semināri augstskolas vēlētajam akadēmiskajam personālam tiek organizēts projekta darbības aktivitātes Nr. 3.3. “Specializētās mācības Ventspils Augstskolas akadēmiskā personāla līderības, IKT kompetenču un sadarbības kompetences ar industriju veicināšanai” ietvarā.

Projekta mērķis ir mērķtiecīga Ventspils Augstskolas akadēmiskā personāla attīstība, lai pilnveidotu studiju procesa kvalitāti, nodrošinātu akadēmiskā personāla kompetenču pilnveidi un atjaunotni, kā arī stiprinātu sadarbību ar ārējiem partneriem.
22.10.2019

Dalīties ar ziņu

Citi jaunumi

Autors Rota Rulle 2025. gada 12. novembris
Lai apzinātu jauno pētnieku pieredzi, vajadzības un izaicinājumus karjeras attīstībā, projekta NextTechTalents ietvaros tiek veikta doktorantūras studentu un agrīnā posma pētnieku aptauja. Eiropas mēroga projekta NextTechTalents galvenais mērķis ir veicināt jauno pētnieku kompetenču attīstību, t.sk. ar tehnoloģiju lietošanu saistītās prasmes, pilnveidot apmācību sistēmas, kā arī veicināt pētniecības karjeras attīstību . Projekta īstenotāji aicina doktorantūras studentus un jaunos pētniekus, kuru pētniecība ir tieši vai pastarpināti saistīta ar tehnoloģijām, veltīt aptuveni 15 minūtes laika, lai aizpildītu aptauju, daloties savā pieredzē un redzējumā saistībā ar karjeras attīstību, tādējādi sniedzot ieguldījumu uz pierādījumiem balstītu risinājumu ieviešanā un Eiropas pētniecības vides stiprināšanā. Projekta izpētes fāzē tiek veiktas arī padziļinātas jauno pētnieku un iesaistīto pušu intervijas, kā arī analizēts valsts regulējums un apkopoti labās prakses piemēri. Iegūtie dati tiks izmantoti jau projekta īstenošanas laikā, pilnveidojot karjeras atbalsta sistēmas pētniecības institūcijās un sekmējot pētnieku veiksmīgāku iekļaušanos darba tirgū. Aptaujas rezultāti palīdzēs noteikt, kādi jauni apmācību modeļi, mentoru programmas un citi atbalsta mehānismi būtu nepieciešami, lai pilnveidotu pētnieku prasmes un sekmētu viņu nodarbinātību. Anonimizētie dati būs izmantojami arī turpmākos pētījumos, lai veicinātu uz pierādījumiem balstītas politikas un prakses attīstību pētniecības karjeras atbalsta jomā. Aptauju iespējams aizpildīt šeit: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/NextTechTalents_ECR_Survey Projekts tiek īstenots Eiropas Komisijas programmas Apvārsnis Eiropa ietvaros laika posmā no 2025. gada 1. jūnija līdz 2027. gada 30. septembrim. Tā kopējais finansējums ir 1 286 375,00 eiro, no kuriem 168 750,00 eiro paredzēti projektā noteikto Ventspils Augstskolas pienākumu izpildei. Projektu koordinē bezpeļņas pētniecības organizācija MINDS & SPARKS GmbH, kas atrodas Vīnē, Austrijā. Projekta partneri ir Babeș-Bolyai Universitāte Klužas-Napokā (Rumānija); Ventspils Augstskola (Latvija); Jozefa Štefana institūts Ļubļanā (Slovēnija); Minsteres Tehnoloģiju universitāte Korkā (Īrija); Impact Hub Liepāja Liepājā (Latvija); Cluj IT Cluster Klužas-Napokā (Rumānija), un Digital Innovation Hub Slovenia Ļubļanā (Slovēnija).
Autors Rota Rulle 2025. gada 12. novembris
Ventspils Augstskolas maģistra studiju programmas “Tulkošana un terminoloģija” studente Elīna Dergača 2025. gada 5. novembrī devās uz Briseli, lai piedalītos Eiropas Komisijas Tulkošanas ģenerāldirektorāta (DGT) rīkotajā forumā “Tulkojam Eiropu 2025” ( Translating Europe Forum 2025 ). Forums norisinājās trīs dienas un pulcēja 24 tulkošanas maģistra programmu tīkla “Eiropas maģistrs tulkošanā” (European Master's in Translation, EMT ) studentus. Šogad forums notika jau divpadsmito reizi, pulcējot tulkošanas nozares pārstāvjus no visas Eiropas. Pasākuma devīze bija “Kvalitātei ir nozīme” ( Quality Matters ). Kopā ar citiem EMT programmu tīkla studentiem Elīnai bija iespēja klātienē satikt nozares speciālistus, uzzināt tulkošanas nozares aktualitātes, iepazīties ar Eiropas Komisijas Tulkošanas ģenerāldirektorāta piedāvātajiem valodu un tulkošanas rīkiem, kā arī satikties ar tulkošanas un valodu profesionāļiem. Forumā visiem klātienē esošajiem studentiem Eiropas Komisijas Tulkošanas ģenerāldirektorāta ģenerāldirektors Hrists Ellinids ( Christos Ellinides ) svinīgi pasniedza pasākuma dalības apliecinājumus. Elīnai un pārējiem foruma dalībniekiem no EMT programmām 2026. gada pavasarī būs jāpiedalās jauno tulkotāju konkursa “Juvenes Translatores” īpašā projektā, kur maģistra programmu studenti tiešsaistes pasākumā būs jauno tulkotāju mentori. Šajās nodarbībās maģistra programmu studenti dalīsies tulkošanas pieredzē un sniegs padomus skolu jauniešiem, kuri interesējas par tulkošanu un valodu karjeras iespējām.
Autors Rota Rulle 2025. gada 12. novembris
Ventspils Augstskolas ikgadējās Gada balvas "Once in a Blue Moon" nomināciju izvirzīšana ir sākusies! Līdz 16. novembrim (ieskaitot) studentiem, pasniedzējiem un VeA darbiniekiem ir iespēja izvirzīt savus kandidātus dažādās nominācijās. Atceries – balsot un pieteikt kandidātus iespējams tikai vienu reizi, izmantojot savu venta.lv kontu. Padomā, kurš, tavuprāt, pelnījis šī gada balvu – varbūt tas ir kāds iedvesmojošs pasniedzējs, aktīvs students, izpalīdzīgs kolēģis vai jautrs kursabiedrs! Balsošanas anketa pieejama šeit: https://ej.uz/gadabalvavea2025
Autors Rota Rulle 2025. gada 7. novembris
Ventspils Augstskolas elektronikas inženierijas studenti izstrādāja zondi, kura nogādāja “Rudy’s Kombucha” bundžiņu kosmosā, sasniedzot iespaidīgu 28 690 metru jeb teju 30 kilometru augstumu virs Zemes. Cenšoties atrast zondi, studenti saskarās ar lieliem GPS signāla traucējumiem Kurzemē, tādēļ aicināja palīgā radioamatierus un kopīgiem spēkiem zonde tika atrasta Dobeles pusē. Kosmosa misijas zonde bija aprīkota ar GoPro kameru, kas fiksējusi gan tās pacelšanās brīdi, gan gleznaino lidojumu. Pēc zondes balona kontrolētās eksplozijas, teju 30 kilometru augstumā atvērās izpletnis, kas skārdeni veiksmīgi nogādāja atpakaļ uz zemes. Zonde startēja no Ventspils lidlauka un, nolidojusi aptuveni 140 kilometrus, nolaidās Dobeles pusē. Ventspils Augstskolas studiju programmas Elektronikas inženierija direktors Jānis Šate stāsta: „Uzņēmums zināja, ka mūsu studenti izstrādā zondes, un tam bija ideja dzērienu pielikt klāt un palaist kosmosā. Pareizāk gan būtu teikt, ka tā palaista stratosfērā. Augustā to pārrunājām, un dažu mēnešu laikā elektronikas inženierijas studenti zondi izveidoja. 3. kursā tas ir grupas projekts. Jauki, ka tam ir papildu pienesums. Lai zondi palaistu, vissarežģītāk ir izveidot elektronisko sistēmu, ko pieliek pie izpletņa un hēlija balona. Tas paceļas aptuveni 30 kilometru augstumā, tur spiediens samazinās, balons pārsprāgst, un zonde piezemējas. Palaist viegli, bet sarežģīti ir zondi izsekot un pēc tam atrast. Jābūt GPS navigācijai, un visu laiku no tās jāsaņem signāls, kur zonde atrodas. Studentu uzdevums ir izveidot tādu elektronikas sistēmu, kas darbojas arī stratosfērā –40 grādu aukstumā.  Ar Civilās aviācijas aģentūru saskaņojām laiku, jo tiek traucēta gaisa satiksme, vienojāmies arī ar Ventspils lidostu. Zondi beigās atradām Dobeles pusē, tomēr neplānoti sarežģījumi bija – ņemot vērā situāciju pasaulē, no Kēnigsbergas jeb Kaļiņingradas (Krievijā) GPS sakari regulāri tiek traucēti. Arī šoreiz trāpījām tādā dienā, kad Kurzemē un Baltijas jūrā traucējumi bija īpaši. Tas nozīmē, ka tad, kad zonde pacēlās augstāk par desmit kilometriem, mums rādīja, ka tā atrodas ne vairs virs Kuldīgas, bet Kaļiņingradā. No turienes tika sūtīti tādi signāli, kas GPS satelītu signālus vilto, lai tos objektus, kas pārvietojas, maldinātu.”
Autors Rota Rulle 2025. gada 6. novembris
Tulkošanas studiju fakultātes studenti šajā rudenī piedalījušies vairākos vācu kultūras pasākumos. 20. septembrī mūsu studenti piedalījās Ventspils vācu kultūras biedrības organizētajos svētkos “Oktoberfest”, kas norisinājās Ventspils pilsētas tirgū. Pasākumā varēja baudīt plašu vācu kultūras programmu: klausīties vācu dziesmas, Alpu tauru pūtēju orķestra skaņdarbus, kā arī baudīt vācu ēdienus un dzērienus. 23. oktobrī Ventspils bibliotēkā notika pasākums “Iepazīsim Zigfrīdu fon Fēgezaku”, kurā ar referātu par Baltijas vācu dzejnieku, rakstnieku un tulkotāju Zigfrīdu fon Fēgezaku ( Siegfried von Vegesack ) vācu un latviešu valodā uzstājās bakalaura studiju programmas “Tulkošana un valodu tehnoloģija” (TVT) 2. kursa studenti Markuss Grikovs un Anete Alksne. Markuss un Anete par dalību pasākumā stāsta: “Tā bija lieliska iespēja uzstāties vācu valodā. Šī bija mūsu pirmā piedalīšanās šāda veida pasākumā, kurā vāciski jāprezentē plašākam interesentu lokam. Pasākumu interesantāku veidoja arī vācu dziedātāja Jorana Šteinhauera ( Jöran Steinhauer ) dziesmas un sarunas.” Savukārt 4. novembrī Gāliņciema bibliotēkā notika pasākums “Ceļojumu iespaidi”, kurā TVT programmas 1. kursa studenti Raivo Teivāns, Gabriēla Pētersone un Ella Viļumate vācu un latviešu valodā prezentēja izstādē apskatāmo vācu mākslinieku dzīvesstāstus. Gatavošanās procesā un pasākumos atbalstu studentiem sniedza TSF vācu valodas pasniedzēja Silga Sviķe. Visi pasākumi notika sadarbībā ar Ventspils vācu kultūras biedrības vadītāju Māru Krauli. Jau 10. decembrī notiks nākamais pasākums, kurā varēs iepazīt vācu svētkus un tradīcijas. Ventspils Augstskolas bibliotēkā viesosies Gētes institūta pārstāve un norisināsies vācu kultūrai un svētkiem veltīta nodarbība. Foto: Ventspils vācu kultūras biedrība, Ventspils bibliotēka, Māra Kraule, Silga Sviķe  Informāciju sagatavoja: VeA TSF asoc. prof. Silga Sviķe
Autors Rota Rulle 2025. gada 4. novembris
Ventspils Augstskolas Tulkošanas studiju fakultātes dekāns Jānis Veckrācis 29. oktobrī Ventspils 1. ģimnāzijā piedalījās UNESCO konferencē “Jaunietis digitālā laikmetā”, kurā Ventspils vidusskolēni uzklausīja priekšlasījumus par aktuālām tēmām, piemēram, ētiku digitālajā vidē un MI izmantošanu mācībās vai zinātniski pētnieciskā darba izstrādē. J. Veckrācis tēmas “Latviešu valoda jaunajā laikmetā: personiskais, (kultūr)vēsturiskais un vēl rakstāmais stāsts” kontekstā jauniešus iepazīstināja ar latviešu valodas bagātīgumu raksturojošām iezīmēm, dažām vēsturiskajām norisēm un statusu jaunajā situācijā, kā arī sniedza dažus praktiskus ieteikumus valodas lietojuma prasmju pilnveidē.
Citas ziņas